2023’ün ilk çeyreğinde çalışanlar tarafından en çok tercih edilen ek yan haklar kategorileri için bazı istatistikler yayınladık. Burada sağlanan kurumsal faydaları, yetenekleri çekmek ve elde tutmak için etkili bir teşvik olurken, aynı zamanda bir işverenin çalışanların refahına gösterdiği özeni de gösterir.
Çalışmamız, çalışanların Re:benefit platformu üzerinden erişilebilen farklı fayda kategorilerine verdikleri önemi göstermektedir. Çalışanlar, 40’tan fazla şirket tarafından sunulan 120’den fazla yan hakla arasından seçim yapabilir. İlk grafik, çalışanlar arasında en popüler fyan hakların dağılımını göstermektedir:
Çalışanlar arasında en gözde olanlar, en fazla sayıda insan tarafından kullanılan “Sağlık”, “Spor”, “Yemek Kuponları” ve “Ulaşım” kategorilerinden elde edilen faydalardır. İlginç bir şekilde, “Hediyeler ve Deneyimler” kategorisi için tercihler, 2023’ün ilk çeyreğinde listede son sırada yer alan önceki dönemlere göre önemli ölçüde azaldı.Toplam çalışan sayısına göre bütçe tahsisi kriterlerine dayanarak, sigorta, spor ve kültürel faydalara en fazla yatırım yapan fon miktarını belirledik:
İşte farklı yaş gruplarındaki çalışanlar arasında en popüler avantajlar:
Anketimize göre, “Sağlık”, “Spor”, “Gıda Kuponları” ve “Ulaşım” kategorileri, çalışanlar arasında en çok aranan kategorilerdir. Spor faaliyetleri, 31-40 yaş arası çalışanlar arasında en geniş onayı almaktadır. Yemek kuponları, 31 ila 40 yaş grubu için ikinci tercihtir, ancak 41 ila 50 yaş arasındaki izleyiciler üzerinde de güçlü bir etkiye sahiptir. Yakıt kuponları, toplu taşıma kartları ve taksi kuponları gibi “Ulaşım” kategorisindeki avantajlar, en genç yaş grubu (30 yaş altı) tarafından daha çok tercih edilmektedir. Bununla birlikte, diğer yaş grupları için de tercih edilen ilk 4 faydada kalmaktadırlar. Aile desteği, 31-40 yaş arası çalışanlar arasında en çok seçilen beşinci kategoridir. Bu kategoride, çalışanlar çocuk bakım hizmetleri, profesyonel ev temizliği vb. gibi faydaları seçmişlerdir.
Bir sonraki grafikte, ek faydalar için tercihlerin cinsiyete göre dağılımını gözlemliyoruz:
Erkekler hangi faydaları tercih eder?
Sağlık yararlarına ek olarak, erkekler sporla ilgili faydalara öncelik verir. Bir sonraki en çok tercih edilenler, karşılaştırılabilir değerlere sahip gıda kuponları ve nakliye hizmetleridir. Erkeklerin “Gastronomi” kategorisindeki tercihleri kadınlarınkini aşıyor. Aynı eğilim, hayırseverlik ve bağışlarla ilişkili faydalar için de gözlenmektedir.
Kadınlar arasında kurumsal faydalar için seçim nedir?
Gıda kuponları en fazla tercih edilen katagori olurken, bunu “Spor” ve “Ulaşım” kategorileri için benzer tercihler takip ediyor. Sigorta ve kültürel-eğlence faydalarını seçme konusunda erkeklere kıyasla daha az ilgi gösteriyorlar. Aşağıdaki beşinci grafikte, cinsiyete göre ve bütçe tahsisine dayalı olarak tercih edilen faydalar için veriler bulunmaktadır:
Erkeklerin en büyük bütçeyi sigorta, spor, kültürel-eğlence ve ulaşım yardımlarına ayırdığını gözlemliyoruz. Kadın çalışanların, bütçelerinin çoğunu öncelikle “Sigorta” kategorisinin yanı sıra “Spor”, “Yemek kuponları”, “Ulaşım” ve “Kültür ve eğlence” kategorilerine yatırdı.
Son grafikte, odak noktası bütçe tahsisinin yaş grubuna göre dağılımıdır:
Buradaki eğilim, bütçenin çoğunluğunun çalışanlar tarafından sigorta hizmetleri için tahsis edildiğini göstermektedir. En büyük yaş grubu olan 31-40 yaş arası çalışanlar, finansal kaynaklarını “Spor”, “Yemek kuponları”, “Ulaşım”, “Kültür ve eğlence” ve “Aile desteği” kategorilerinde ek faydalar için ayırmaktadır. Öte yandan, 30 yaşın altındaki en genç yaş grubu, aylık faydalar için mevcut bütçelerini planlarken spor, eğlence ve ulaşımı tercih ediyor.
Kaynak: Re:benefit